Biztonsági Rendszer Optimalizációs Program

Vagyonbiztonsági költségeit 20-30%-kal tudjuk csökkenteni változatlan eredményesség mellett.

Azon szervezeteknél, amelyeknél nincsen biztonsági vezető foglalkoztatva a biztonságra, vagyonvédelemre fordított költségek jelentős mértékben (akár 20-30%-al) csökkenthetőek. Ennek oka kettős:

  • a szervezet ki van szolgáltatva szakmai szempontból a szolgáltatóinak, ezzel egyes szolgáltatók sajnos visszaélnek;
  • a szervezet megfelelő biztonsági szaktudás hiányában nem képes olyan optimalizációt végrehajtani, ami több beszállítójának, szolgáltatójának a portfólióját érinti, nem valósulhat meg a biztonsági rendszer különböző alrendszereinek az összehangolása (pl.: élőerő kiváltása biztonságtechnikával).

Ennek a problémának a megoldásaként jött létre a Biztonsági Rendszer Optimalizációs Programunk, amely révén a fent említett jelentős mértékű költségcsökkenés elérhető anélkül, hogy a biztonsági szint csökkenne, sőt tapasztalataink azt mutatják, hogy a hibák feltárásának és kijavításának köszönhetően (a költségek csökkentése ellenére) sok esetben még növekszik a biztonsági szint.

Hogyan dolgozunk?

 

A Biztonsági Rendszer Optimalizációs Program során a teljes védelmi rendszer áttekintésre és értékelésre kerül. A megfelelően megtervezett védelmi rendszer több egymást kiegészítő, egymás hatását fokozni képes elemből épül fel. Az egyes elemek részben vagy egészben képesek lehetnek egy-egy kieső elem helyettesítésére is szükség esetén. Egy modern védelmi rendszer felépítése:

  • Technikai védelmi elemek
    • Elektronikai védelmi eszközök (pl.: kamerarendszer, behatolásjelző rendszer)
    • Mechanikai védelmi eszközök (pl.: kerítés, nyílászárók, falak, zárak)
  • Élőerős védelmi elemek (pl.: biztonsági szolgálat munkatársai)
  • Procedurális védelem elemei (eljárások, folyamatok és szabályzatok)

Amennyiben az egyes védelmi elemek nem alkotnak egy egységes rendszert, akkor egyrészről a rendszer hatékonysága elmaradhat az optimálistól, másrészről jelentős és értelmetlen többletköltségeket generál.

A program során az alábbiakban bemutatott komplex és jól megtervezett folyamaton megyünk végig annak érdekében, hogy megismerjük a szervezetet, a szervezet biztonsági problémáit és a biztonsági rendszerét, illetve feltárjuk a potenciális fejlesztési lehetőségeket mind szakmai, mind pedig költségcsökkentési szempontból.

Feltáró interjúval indul a projekt. A beszélgetés során megismerjük a partnerünk problémáit, működési környezetét és természetesen szó lesz a biztonsági rendszerről is. Ez egy nagyon fontos pont, hiszen ekkor ismerjük és értjük meg az ügyfél üzleti céljait, amiknek az elérését a biztonsági rendszernek támogatnia kell.

A projektet adatbekéréssel folytatódik, aminek természetesen az a célja, hogy a feltáró interjúk során felmerült tényezőket mélységükben is megismerhessük és megérthessük. A megfogalmazott kérdések, bekért adatok közt ennek megfelelően lesznek általánosak és olyan speciálisak is, amelyek kimondottan az adott szervezetre és annak működésére vonatkoznak és esetleg másik szervezettől meg sem kérdeznénk.

A telephely(ek) fizikai bejárása teszi lehetővé, hogy a gyakorlatban is megismerjük az ügyfelünk biztonsági rendszerét. A fizikai bejárásnak komoly szerepe van az aktuális biztonsági kockázatok és a helyi adottságok felmérésében is.

Ezt követi a biztonsági kockázatok értékelése, ami lehetővé teszi számunkra hogy megértsük a partnerünk biztonsági helyzetét, megismerjük azokat a biztonsági kockázatokat, amelyek a normál napi működést akadályozhatják, vagy ellehetetlenítik, illetve, amelyek gátolják a megbízónkat üzleti céljai elérésében.

A következő lépésben már a biztonsági rendszer értékelése történik, amire mi minden esetben végrehajtjuk a biztonsági rendszer érettségvizsgálatát. Az érettségvizsgálat (maturity assessment) egy olyan eszköz, aminek a segítségével meg lehet állapítani egy rendszerről, hogy mennyire hatékonyan képes betölteni az eredeti funkcióját és képes-e reagálni a változásokra, képes-e a megváltozó körülményekhez alkalmazkodni, illetve folyamatosan fejlődni és ezáltal egyre költséghatékonyabbá válni. A vizsgálat azt is megmutatja, hogy a rendszer és a rendszer egyes elemei aktuálisan milyen képességekkel rendelkeznek.

A fent ismertetett lépések után kerül sor az optimalizációs lehetőségek feltérképezése. Ezen a ponton minden eddigi begyűjtött adat és információ áttekintésre kerül és összesítésre kerülnek az elvégzett értékelések eredményei is. A cél, hogy figyelembe véve a szervezet biztonsági kockázatait és egyéb egyedi sajátosságokat a megbízónk számára optimális rendszer kialakítására tehessünk javaslatot.

Az utolsó előtti lépésben elkészítjük az ügyfelünk számára átadandó dokumentációt és az optimalizációs projekttervet. Az utóbbinak az egyik legfontosabb ismérve, hogy egy mindenre kiterjedő, a gyakorlatba is átültethető projekttervről van szó, ami az általunk javasolt optimalizációs tervek megvalósítását teszi lehetővé. Természetesen igény esetén a projekt megvalósítása során is folyamatos támogatást nyújtunk, vagy akár vállaljuk a teljes projektmenedzsmentet.

Az eredményeket és javaslatainkat minden esetben szeretjük bemutatni egy személyes vagy online találkozó keretében. Ekkor nemcsak az észrevételeinken és javaslatainkon vezetjük végig a megbízónk döntéshozóit, hanem lehetőség van arra is, hogy az esetlegesen felmerülő további kérdések is megvitatásra kerüljenek.

A Biztonsági Rendszer Optimalizációs Program várható eredményei

 

    • Szervezet biztonsági helyzetének megismerése
    • A biztonsági rendszer aktuális hatékonyságának (beleértve a költséghatékonyságot is) megismerése
    • Projektterv a költségcsökkentési program végrehajtásához

Garantált eredmények: Az eredményekre garanciát vállalunk, ami azt jelenti, ha nem tudjuk teljesíteni a vállalásainkat (pl.: biztonsági költségek 30%-os csökkentése), akkor visszafizetjük a nekünk kifizetett díjakat, vagy addig dolgozunk ingyen, ameddig az általunk vállaltakat el nem érjük.

Ingyenes online konzultáció

Írjon nekünk

Linkek

Adatvédelmi tájékoztató

Vállalható üzleti szereplő

Kapcsolat

Nyéki-Bacsó Bt.
hello@nyekiconsulting.hu
+36 20 911 4634

Kövessen minket